بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روشن شدن ابعاد پروژه کشته سازی در حوادث اخیر

  • کد خبر: ۱۱۷۰۰
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
روشن شدن ابعاد پروژه کشته سازی در حوادث اخیر
به گفته شمخانی بیش از ۸۵ درصد جان باختگان حوادث اخیر با سلاح‌های غیرسازمانی کشته شده اند
دبیر شورای عالی امنیت ملی چند روز پس از تاکید رهبر معظم انقلاب بر دلجویی از خانواده‌های جان باختگان حوادث اخیر، به شهرستان‌های غرب استان تهران رفت و با خانواده جان باختگان این حوادث دیدار کرد. دریابان علی شمخانی در این دیدار‌ها که در فضایی صمیمی انجام شد، ضمن دلجویی از خانواده جان باختگان از عزم مسئولان نظام برای ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده شهدا و جان باختگان حوادث اخیر خبر داد و تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های ملی برای شتاب در انجام این وظیفه ملی استفاده شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵درصد جان باختگان رخداد‌های اخیر در شهرستان‌های تهران، در هیچ یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته شده اند، لذا اجرای پروژه کشته سازی ازسوی معاندان در این منطقه، قطعی است.
شمخانی با بیان اینکه رسیدگی به این امور برعهده کمیته‌های ویژه با مسئولیت استانداران گذاشته شده است، گفت: استانداران سراسر کشور باتوجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری و تدابیر اعلام شده ایشان و همچنین اختیارات ویژه‌ای که رئیس جمهور به آن‌ها واگذار کرده است، باید با اقدامات جهادی ضمن رسیدگی سریع به وضعیت خانواده شهدا و جان باختگان، با برنامه‌ای دقیق و هماهنگ، به جبران و ترمیم خسارت‌های واردشده به مردم اقدام کنند.

کشف ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص در قم
دادستان کل کشور نیز در نشست «حدود آزادی در کرسی‌های آزاداندیشی» که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اطلاعات و نکاتی را درباره حوادث اخیر بیان کرد. حجت الاسلام محمدجعفر منتظری گفت: ما اطلاعاتی درباره تلاش‌های دشمن، آمریکا، اسرائیل و آل سعود برای به آشوب کشیدن کشور و هزینه‌هایی که در این زمینه صرف می‌کنند، داریم. می‌دانیم که در پشت صحنه چه کسانی هستند. هیچ کس نمی‌تواند دربرابر این مسائل بی توجه باشد. وی تصریح کرد: ما در میدان هفتادودوتن قم، از یک ماشین پژو ۸۴اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم. تعدادی از کشته شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم، با همین سلاح‌های شکاری است. به تازگی گلوله‌هایی اختراع شده که ویژگی خاصی در این گلوله‌های سلاح‌های شکاری است.
منتظری تصریح کرد: در اغتشاشات، حوادث و وقایع این چنینی، مسئولان انتظامی و امنیتی وظیفه دارند امنیت را به جامعه برگردانند. ممکن است در میدان اغتشاشات، افراد بی گناه بازداشت شوند. ما به دنبال آن بودیم که افراد بی گناه از گناهکاران به سرعت تفکیک شوند. دادستان کل کشور تاکید کرد: بحث اعتراض از اغتشاش، جداست. مردم حق دارند که اعتراض کنند. مردم می‌توانند به تصمیمی که به نظر ما هم می‌توانست بهتر از این اجرایی شود، اعتراض کنند.
منتظری بیان کرد: اجرای قانونِ مرتبط با افزایش قیمت بنزین، ناقص بود. مشکلی که وجود داشت، این بود که این قانون از چهار سال پیش اجرایی نشد، درصورتی که اگر این قانون از همان چهار سال پیش با یک شیب ملایم اجرا می‌شد، مردم خودشان را وفق می‌دادند و یک دفعه با این قیمت‌ها مواجه نمی‌شدند.
وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، افزود: مشکل دیگری که در این مسئله وجود داشت، این بود که آقای رئیس جمهور و مقام‌های عالی اجرایی کشور باید از یکی دو ماه قبل، مردم را در این زمینه، توجیه و آن‌ها را قانع می‌کردند.
دادستان کل کشور درباره روش‌های اعتراض خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های اعتراض، نوشتن نامه کتبی به صورت فردی یا گروهی است. روش دیگر، استفاده از رسانه‌های زیادی است که ما داریم؛ همچون صداوسیما و فضای مجازی که می‌توان ازطریق آن اعتراض کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->